perjantai 18. huhtikuuta 2014

NEW YORK calling

Huomenta New Yorkista! Loppu hyvin kaikki hyvin...pieniä ongelmia matkanteossa. Olemme viimeksi käyneet Nykissä juuri ennenkuin ESTA-lupa tuli käyttöön ja emme hankkineet nyt tätä sähköistä matkustuslupakirjaa tajuten sen vasta lentokentällä. Muutenkin olimme kentällä viime tipassa (olkaa siis AINA ajoissa), joten vähänpä tuli kiire laittaa hakemukset sisään ja olimme myöhästyä koko lennolta. ''Hiukan'' tuima virkailija väitti voimantunnossaan portin olevan jo suljettu (tosiasiassa lento oli myöhässä ja odotteleimme ravintolassa pitkän tovin portin aukeamista). Esta tulisi hakea vähintään 72 tuntia ennen matkustamista. No se asia ONNEKSI järjestyi kuitenkin.

Lähes koko lennon ajan nukuin, nukuin ja nukuin. Kone oli tilava ja miellyttävä nukkumiseen :-)) Kun sitten kiirehdimme passintarkastukseen (kilometrin jono!) mies huomasi jonossa olessamme, että lompakko puuttuu, oli jäänyt ehkä koneeseen ja ei muuta kuin juoksuksi, pika sellaiseksi ja mies sai kuin saikin keploteltua itsensä takaisin tyhjään koneeseen hakemaan lompakkonsa, jossa on siis kaikki mahdolliset luotto-sekä pankkikortit + muut tärkeät asiakirjat, kuten ajokortti jne kyllähän te tiedätte...
Lopulta  kiilaus takaisin jonoon minun ja Matildan luokse, jolloin kenttävirkailija tyynesti totesi että, ''You should stay with your wife'', eikö ollut ihanasti sanottu.
Miehenihän matkustaa koko ajan ja olemme yhdessä matkustaneet paljon elämämme aikana ja silti näitä lipsahduksia aina vain sattuu...olisikohan lomavaihde siis päällä jo...
Lentokentältä ulos kilometrin pituiseen taksijonoon ja hotellissa jälleen tuntien odotus yöllä, että saadan jo aikaisemmin buukattu lisävuode Matildalle (jona aikana minä tietenkin nukuin, kuten myös taksissa nukuin...) Aamulla ylös ja aamupalalle, jolloin totesimme, että meidän odottamamme aamiaisbuffet olikin tässä hotellissa  A la Carte ja hinta sen mukainen eli aamupalasta tuli melkoisen hinnakas ateriakokonaisuus.
Mutta olin nukkunut koko yön ihanan sikeästi ja totesinkin miehelle, että kaikesta huolimatta yöunet jäivät aika lyhyiksi, vain viisi tuntia, johon mies vastasi, että plus yhdeksän tunnin lentoaika nukkumista, taksimatka kentältä hotellille nukkumista ja sen jälkeen suoraan sänkyyn vaatteet päällä pariksi tunniksi nukkumaan ennen varsinaisia yöunia...joten olo on nyt aika pirteä ja lähdemme tästä kaupungille.
Kuvat yllä ovat hotellistamme, joka sijaitsee keskeisesti...missä muualla kuin Manhattanilla, ikkunasta aukeaa pilvenpiirtäjänäkymä... ja kuulkaas...AURINKO paistaa.
XX Päivi

1. Vähän on siellä eri näkymät ikkunoista, kuin täällä pienessä kotikaupungissa :D Ihanaa lomaa!!!

2. Onneksi loppu hyvin, kaikki hyvin! Kyllä sitä aina pieniä kommelluksia matkoihin mahtuu, vaikka paljon reissaisikin : ) Ihan mahtavaa lomaa teille, kevät on siellä niin kaunista aikaa : )

1. Kiitos Päivi, oli käydä huonosti, mutta onneksi vältyttiin :-))
      XX

3. Ihanaa lomaa - hotelli näyttää mukavalta, minkä niminen?

1. Hei Sanna, hotelli on sellainen kuin The New York Palace.
      XX

4. Onneksi olette kaikkien mutkien jälkeen onnellisesti perillä. Ihanaa lomaa!
    Minulla NYC on vielä haavelistalla...

5. Jopa on ollut seikkailua matkan aluksi!

New Yorkissa aamiaiset kannattaa syödä muualla kuin hotellissa, ihania kahviloita ja kivoja dinereita on joka puolella.

1. Tänään käytiin jo muualla aamiaisella ja hyvää oli... kolmasosa hotellin hinnoista.
      XX

6. Ihanaa että pääsitte perille. Nauti ihanasta lomasta Nykissa ja mahtavista maisemista ja hyvää pääsiäistä ja kaikkea hyvää!

/Sabina

7. Ihanaa Pääsiäistä Päivi! Ja upeaa NYCin reissua!! Täällä fiilistellään kuviesi välityksellä ;)

8. Pientä seikkailua pitää aina järjestää matkoilla, jotta olisi jotakin kerrottavaa ;-) Hyvää lomaa! Odotan jo innolla lisäkuvia. Pian pitää taas päästä sinne uudelleen!

9. Jeps, hauska että pääsitte perille!! Me ei päästykään vielä tänään lähtemään, kun tulikin "pakollinen" este = Bruinsin eka play offs peli. Joten automme starttaa Ison Ompun suuntaan aamulla. Me päätettiinkin ajella itseasiassa Washington DC:n suuntaan, jos vain jaksetaan, mutta ollaan nyt kai yötä siinä Nykin laitamilla. Näin ne plänit kans muuttuu...

1. No, näinhän se, mukavaa pääsiäistä sinne kuitenkin.
      XX

10. No ei ainakaan jännitystä puuttunut teidän lennolta :-D. Huh mitä kuvia... odotan innolla lisää!

11. No kyllä oli ihan "katastrofin" ainekset heti alkuun….Onneksi nyt jo perillä ja sänkyjä kaikille. Aurinkoista eloa, ottakaa New York haltuunne!
    Leena

1. Ha ha näin on, kiitos aurinkoa tarvitaan, eilen oli tosi kylmä, tänään jo lämpimämpää...

12. Heheh voe eii! No mutta loppu hyvin kaikki hyvin :) heheh
    Aika vähän meilläkin on onneksi noita matkaongelmia ollut, vaikka niin paljon on matkustettu.
    Muistan kyllä niin selvästi sen yhden kerran kun olimme vähän "myöhässä", ja kentällä kuulutetaan, "family Lemström, last call for family Lemström!" Ja sitten family Lemström juoksee halki kentän lapset ja koirat mukana :) Hahahah voi voi :))